måndag 22 juni 2009

Lite blandat!! SEMESTER, 40-års fest, Midsommar, m.m.

Nåt har hänt med blogspot.com. Kan inte flytta runt bilderna som jag vill, så nu blir det lite konstigt. All text kommer längst ner och bilderna först. Ja, ja. Ni fattar nog.
Mumsig tårta som vi åt på midsommarafton. Receptet hittar du här
Stefan o Gustav med den årliga jordgubbstårtan

kusinerna


gullunge




visst fasen ser det härligt ut




här framför vi vår "sång" på brorsans fest





Present från bandet som spelade, (och tok-Sis bakom, som blir skitsur för att jag lägger in denna bild på henne, ha ha)






jubilaren



barnen vid "barnbordet" på peters fest

Äntligen, äntligen, äntligen. Nu har jag semester. Åhh, vilken skön känsla. Jag kan väl egentligen inte säga att jag gått o väntat o väntat på semestern. Tiden har ju gått så himla fort så helt plötsligt var den då här. Semestern alltså. Men jag säger äntligen ändå. Så nu väntar 4 veckor på sofflocket..... Eller!?... Nja, kanske inte. Finns nog lite annat att göra här hemma känns det som. Men lite tid på sofflocket får det bli. Eller snarare i solstolen kanske om det här vädret står sig. Vilket vi tror o hoppas.

Idag fyller min älskling år. Han fick många paket som han blev så lycklig över. Gustav hade bestämt att vi skulle köpa nya byxor o nya strumpor till honom eftersom han har hål i sina gamla. Ha ha ha, dom har koll dom små!!!
Vi har haft lite vänner här på fika. Alltid trevligt!!

GRATTIS älskling på din 35-års dag!!

Midsommar firade vi hos mamma o pappa. Det var riktigt trevligt. Och fint väder var det oxå. Åt god lunch, gich tipspromenad, åt smarrig tårta och sen en lyxmiddag. Sen var det bara för mig att åka till jobbet och jobba mina 2 sista nätter. Kändes inte så kul att åka iväg så där på kvällen, men jag är glad att jag var med o firade på dagen iallafall. Annars hade jag ju fått sitta hemma själv hela dagen. Men det förtar lite av stämningen att inte få ta den där snapsen som liksom hör till på midsommarafton.



Tänkte jag skulle lägga in några bilder från brorsans 40-års fest oxå. Tyvärr blev det inte så många bra kort eftersom Stefan ansvarade för kameran. Han är inte den bästa på att knäppa kort. Ha ha!! Men några kanske han fick till.

Hoppas det inte blev alltför rörigt med bilder o text på olika ställen. Fattar inte vad som är fel.

Ha det gott allihopa. Nu ska jag njuta av min semester!!!
KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som det var en lyckad fest..Å brosan ser inte ut att va en dag över 25! Kramizar Tezzan

Drömvillan 2009 sa...

Hej!!
Ja vilken konstig känsla det är!! =) Helt underbart!
Vi har slutbesiktning den 30 juli, så det är ju inte så långt kvar!!
Ha det gott!
Kram A

Elin sa...

Vilka fina bilder! Ha en skön semester!