tisdag 16 juni 2009

Sitter på.....


.....jobbet. Sitter "vak" hos en liten pojke som sover gott för tillfället så då passar jag på att blogga lite.
Kan säga att det var skönt att lämna barnen på dagis idag och sen gå hem o sova. Var lite seg efter helgens bravader. Vi var ju ute i skärgården och hade 40-års fest för brorsan. Och vilken fest sen då!!!! Det var sååååå kul och sååååå lyckat. Vi hade sån himla tur med vädret. Jag vaknade första gången vid 4-tiden på lördagmorgonen för Maja var kissnödig och då regnade det och var jättegrått. Så det kändes inte så positivt direkt inför stundande fest. Men ju längre in på morgonen/förmiddagen vi kom ju bättre väder blev det. Till slut var det i princip klarblå himmel och väldigt svag vind. Och det hade vi aldrig vågat hoppats på. Men så blev det. Och eftersom festen var utomhus så kunde det ju inte bli bättre. Festen började klockan 17 och det var jag och syrran som var så kallade "toastmadamer", hmmm säger man så?! Allt flöt på och alla hade trevligt. God mat och dryck och många skratt blev det. Klockan 21 började "Hans Perssons band", med Stefan Wikström, att spela. Och vilket drag. Och vad jag dansade. Herregud, det var länge sen. Jag dansade bugg så jag var precis genomsvett. T.o.m Stefan dansade. Inte så mycket med mig men med andra. Så nu har vi bestämt att vi måste börja på buggkurs. Det är ju så himla roligt. Iallafall så kom jag i säng runt 2 och Stefan ramlade väl in runt 4 och då var ändå inte festen riktigt slut. Ha ha ha ha. Vad kul det var.



Tack Peter och Åsa för en underbart lyckad fest. Det lär ta ett tag innan nån klår den!!!


Men det var egentligen inte detta jag hade tänkt att skriva om, men nu blev det visst så. Kanske lägger in nån bild från festen lite senare. Nej det jag hade tänkt att blogga om var hushållsrullehållare.!!! Jag har liksom inte hittat någon fin som jag vill ha stå framme på köksbänken hemma. Men nu har jag hittat den perfekta lösningen. Fick ett mail från Edet, då jag är med i nån slags klubb dom har, om något som heter "Torky on the inside". Så istället för att ha rullen stå framme kan man liksom bygga in den i ett köksskåp. Väldigt diskret o praktisk. Hmmmm, tror faktiskt att jag ska ta o beställa en.
Vad tycker ni. Visst är det smart.?

8 kommentarer:

David sa...

Hmm... Jag gillar den lösningen. Frågan är bara vad pappret kostar jmf med vanligt hushållspapper. Jag har den udda hobbyn kaffe och då går det åt en del...

Erika o David sa...

Men jösses så smart!! VILL HA!
Vad kostar en sån?

Lät som en kul fest!!

Kram Erika

Favoriterna sa...

Erika: Den kostar 299:- och finns att beställa på deras hemsida. Visst verkar den praktisk. Ska beställa en.
David: Jag vet faktiskt inte vad pappret kostar i jämförelse med annat hushållspapper. Men jag tror inte det är dyrare än nåt annat eftersom det är så pass drygt.

Erika o David sa...

Men det var ju "ingenting". Hmmm, ska kanske ta o beställa en då. Om vi klarar av att göra hål i våra fina köksskåp... :o)
kram!

Helena O sa...

Vad e detta! Sitter du och bloggar när du jobbar!!! hihi. Snyggt det där med hushållspappret!!! KRAM från Helena!

Favoriterna sa...

Ha ha ha ha. Vad kul att du hittat hit. Ja ibland finns det ju faktiskt tid för "bloggning" på jobbet.
Ha det gott. Du vet att jag bara har 2 pass kvar och du 28!!!!
Kram på dig!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj vilket vackert hus!! Fin blogg jag hamnade på !! Nu ska jag vidare i cyberspace...

hälsning Millan ♥

Anonym sa...

Cissi & Carrie undrar om Helena LÄSER blogger på arbetstid? Det skulle vi aldrig göra!! ;)