måndag 9 november 2009

Ska jag eller ska jag inte......

....fortsätta blogga. Nu har det gått flera månader sen sist och jag har inte saknat bloggandet så mycket. Fast samtidigt tycker jag att det är roligt med bloggar och att blogga!! Vad händer egentligen om jag slutar att blogga helt? Hur länge finns en sån här blogg kvar om man inte är aktiv? Vad händer med alla bilder man lagt ut? Ja, ja!! Vi får se. Kanske kan jag komma igång lite igen. Tycker bara att det är lite tråkigt att inte ha en ordentlig kamera så man kan ta fina bilder till bloggen.


Vad har hänt sen sist då? Hmmm!! Inte jättemycket. Hösten kom ju med stormsteg och jag har kommit på att jag älskar hösten. Mörkt, mysigt och kravlöst på något vis. Tänder mängder med ljus varje dag. Och icke att förglömma, vår kära braskamin. Den har ju fått vila hela sommaren men nu kan jag lova att den får jobba igen. Nån gång varje dag går man o tänker: -Herregud så fint vi bor.!! Tänk att vi verkligen fick uppfylla vår dröm till slut. Att få bygga ett nytt hus. Och så trivs vi så himla bra här i Mantorp. Saknar inte vår gamla "by" ett dugg!! Det känns bra.


I september opererade jag bort min gallblåsa. Har ju haft gallstensbesvär i nästan två år. Så nu känns det jätteskönt att det är åtgärdat. Operationen gick bra och jag var sjukskriven i två veckor. Är faktiskt fortfarande lite öm runt ärret, men det kanske är så. Jag har ju aldrig opererat mig förut.


Annars flyter liksom livet bara på. Tiden går ju hur fort som helst. Vi har köpt en ny bil. Min lilla Polo eller Polly som Maja säger. Så hon heter numera Polly. Bilen alltså. Vi blev av med gamla forden oxå. Puh!! Har rensat i garaget oxå o sålt några barnvagnar. Vi håller på och isolerar garaget så det är bra att bli av med så mycket som möjligt så vi slipper ställa in en massa "skit" sen.


Hoppas ni alla andra där ute har det bra och så får vi se hur det blir med bloggandet.


Kram o Puss

1 kommentar:

Malin sa...

Hej på Er!
Det var verkligen länge sedan och det känns som om det inte blir speciellt tätt mellan gångerna längre, det är liksom mer än fullt upp om man säger så. Just nu är det svinigt fullt av influensa i familjen Nilssons hus....
Vi hörs, hälsa och krama om familjen.
/Malin.