onsdag 18 februari 2009

Tjohooooo. Äntligen....

......har vi fått igång internet. Men idag skriver jag inte så mycket. Har varken ork eller tid för det just nu. Men bilder blir det. Här kommer dom.
hela familjen samlad med nycklarna i handen.
Sverker, Harry, Magnus och min pappa

inspektion utvändigt


från hall in mot vardagsrummet



från hall lite vridet åt vänster mot gästrum o vårt sovrum



gästrum


den ursnygga braskaminen, och jag kan säga att den är otroligt vacker när det brinner i den



från vardagsrum mot hall



vårt sovrum



från vardagsrum in mot stora badrummet





vi är supernöjda med duschen som enligt ursprungsritningen inte ska vara där



bilderna talar för sig själva


otroligt skön takdusch


från hallen in mot köket


kyl och frys och ett ordentligt skafferiskåp



visst blev det bra med den förlängda skorstenen i rostfritt





från kök in mot barnens allrum



från allrum in mot barnens rum


klädkammaren




Gustavs fina rum, som han för övrigt stormtrivs i



och Majas


inspektion av diskmaskinen, Stefan, min mamma och svärmor


allrummet


allrummet och dörren in till tvättstugan/groventren


badkaret var barnens absoluta favorit



pappa hade målat om kusinerna Calle och Claras gamla säng till Maja



detta är ett par dagar efter flytten, fått lite ordning i vardagsrummet



till och med hunnit med lite pyssel



min fina orkide´i vårt sovrumsfönster




och nya sängen. Blev jättebra tycker jag



och, hmmmm, "gästrummet"




allrummet




och barnens rum. Ska försöka åka till Ikea så snart som möjligt och inhandla förvaringsmöbler



Sådär ja. Nu har ni fått de lite hur vi har det nu oxå. Nu måste jag bara sväva runt här ute i cyberrymden och kolla in alla mysiga bloggar som jag inte kunnat titta på på över en vecka.
Ha det gott allihopa.
Kram kram!!!

12 kommentarer:

Therese sa...

Jättefint! Vi bygger ett likadant hus i Kalmar som blir klart i maj, längtar så! Får man fråga vilken utefärg ni har på husfasaden? Den såg fin ut :-)
Hälsningar Therese

Anonym sa...

Grattis & Hej på er allihopa!

Såååååååå fint ni har fått det! Längtar tills vi kan komma och hälsa på! Var så sugna på dyka upp som gubben i lådan i helgen som gick men det var fotboll från tidig morgon till sen kväll både lördag och söndag. Hör av mig till helgen!
Grattis igen till nya huset, sköt om er!

Kramar i massor, Malin.

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

GRATTIS till erat fina hem! Hoppas att vi också snart står där utanför dörren med nycklarna i handen. Ska lägga upp lite bilder från husresningen ikväll ska tina upp mig lite nu hahah Kram Anna

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erika o David sa...

Åh så FIIINT!!! Ni har verkligen gjort superbra val.
Kan knappt bärga mig till det blir vår tur...
Kram, Erika

Therese sa...

Hehe, såg ju nu att ni inte målat huset ännu! När jag kollade på bilderna i dagsljus såg det ljusbrunt ut på min skärm, men inte nu på kvällen :-)
Hälsningar Therese

Anonym sa...

Det blev finfint! Kul att se det möblerat, blir ju mer hemtrevligt så. Föresten, jag gillar ert badkar..

Anonym sa...

Vilken lycka, jag och VI gläds så med er och det är så roligt att följa bloggen och se.Hoppas det stämmer så vi kan komma till er i sommar. Många kramar till G o M från oss i ett mycket snörikt Jämtland, mellan 80-100cm, hur vackert som helst. Vi hörs. Joanna.

Favoriterna sa...

Åh, vad roligt med alla kommentarer. Tackk för all positiv respons. Och som du såg sen Therese så har vi som sagt var inte målat huset än. Vi ska ha en lite mörkare grå färg sen och vita knutar/foder.
Kram och Tack till alla.

Från koja till slott sa...

Hej vännen! Gud vad fint ni fått det!! Och ert matbord var ju hur fint som helst, vart har ni köpt det??? Gillade att det var som "panel" på skivan, superfräckt!

Ha ha, vad söta ni var när ni stod utanför med nycklarna! Vilken fin familj du har!

Kramar Pernilla

Paulina sa...

Gud vad fint ni har fått det, förstår att ni är lyckliga. Verkligen jättefint
/Paulina

Anonym sa...

Wow, vad snyggt och vad bra det blev med tapeterna i barnrummen!!! Jag är djupt impad av att ni lyckas med ett husbygge med småbarn! Kram Sofie