måndag 2 februari 2009

Göra tråkig blomma fin!!

Idag känns det skönt. Nu har jag klarat av denna jobbhelg. Härligt. Nu blir det att packa i veckan. För fullt.
Detta är en ganska tråkig, överblommad orkide´....


...och med lite fuskblommor från Village blir den ju faktiskt som ny och blir så här fin....


Praktiskt. Det var min syrra som tipsade mig om detta.Och Ja, jag vet att jag kanske är lite efter och att jag hade aldrig tänkt på att man kunde göra så här. Suveränt ju när man har en massa överblommade orkideér, i väntan på blomning.
Och nu är det ju faktiskt bara 10 da´r kvar.




1 kommentar:

Maria sa...

Jag läste om det tipset för ett tag sedan på en blogg och har precis som du "piffat" upp mina orkider i väntan på nya blommor.

Inte heller jag hade kommit på att göra så om jag inte läst om det;)

10 dagar kvar! Spännande:) Då sitter du och räknar ner minuter nu då..... ska bli kul att få se hu fint det blir sen när ni kommer in.

Kramar Maria