tisdag 7 oktober 2008

1 dygn kvar!!!

Om nästan exakt 24 timmar kommer huset, eller 25 timmar om vi ska vara knussliga!!! Herregud vad jag längtar. Så idag när jag sovit färdigt (jobbat inatt) vill det till att ladda videokameran och vanliga kameran. Kanske ska jag försöka baka något oxå. Det får räcka med lite fikabröd till dom som reser huset. Har bestämt att Gustav ska få följa med iallafall. Han kommer ju tycka att det är hur coolt som helst med alla lastbilar o kranbilar m.m. Däremot får Maja gå till dagis. Man kanske inte får göra så, men det gör vi ändå. Ha henne springandes där ute blir nog bara jobbigt. Hon får hänga med ut på e.m istället. Jag måste ju hem o sova lite oxå med tanke på att jag jobbar ju inatt oxå. Men herregud, vad gör väl det. Vårt hus kommer ju. Det kan man väl offra några sovtimmar på. Måste lägga in en bild på syrran när hon provligger vårt badkar. Ringde ju runt till alla Hafa-återförsäljare i Östergötland och enda stället det fanns på var ju min gamla hemstad Valdemarsvik. Så det var bara för systra mi´att åka dit o provligga. Hon tyckte man låg såååå skönt. Tack för det syster.
Ja, ja. Jag kommer uppdatera ständigt imorgon med mobilen för er som inte kan komma och följa bygget. Kul, kul!!!
Kram så länge.....

3 kommentarer:

Vitudden sa...

Åhhh va spännande med husleverans, hoppas ni får tur med vädret när vårt hus komm så regnade det.
Ha en bra husresningsdag!

Ulrika

Vitudden sa...

Hej igen!

Vart hittade du husnummerskylten som du har i ett tidigare inlägg?

Ulrika

Favoriterna sa...

Hej Ulrika och tack för lyckoönskningar. Ja det ska bli riktigt spännande. Ser ut som vädret ska bli bra oxå. Inget regn iallafall.
Husnummerskylten heter Athos och kostar 855:-. Den finns bl.a på www.utelampor.se
//Jessica