onsdag 29 oktober 2008

Dagens koll!

Jaha, vad skönt. Då är man ledig några dagar igen. Känns bra med tanke på att jag legat o sovit i två da´r med hörselkåpor. Ha ha ha, snacka om att ligga på rygg!!!
Idag var meningen att det skulle komma en tant från vårt försäkringsbolag för att gå igenom alla våra försäkringar. Men hon ringde två timmar innan hon skulle komma och sa att hon var sjuk. Lika glad var jag för det. Hade ändå ingen lust att sitta o lyssna på en massa försäkringsdravvel.
Så när vi fick veta att hon inte skulle komma bestämde vi oss för att åka förbi huset en sväng. Det är ju över en vecka sen vi var där. Och ni må tro det hade hänt grejer. Alla inner och mellanväggar var uppsatta. Så nu finns alla rum i huset. Hi hi hi!!! Vi fick gå omkring och lysa med en ficklampa igenom alla fönster. Eftersom det är mörkt redan klockan 17!! nu. Usch, nu kommer den mörka årstiden.
Dessutom hade våra grannhus kommit upp. Våra närmsta grannar på var sida. Det ena var ett jättestort 1 1/2-plan och det andra ett 1-plan, kanske något större än vårt. Så nu kanske man kan träffa på grannarna när man är där ute. Hoppas det. Jag ska åka dit imorgon efter frukost. Prata lite med snickarna och ta lite nya bilder. Så imorgon kommer lite bilduppdatering på huset.
Nu ska jag kolla på Ensam mamma söker. På datorn. Missade det ju i söndags och nu äntligen har grabben oxå somnat så jag kan få titta på det i lugn o ro.
Vi hörs imorgon. Hej hopp!!!!

Inga kommentarer: