söndag 19 oktober 2008

Jobbarhelg!!

Ja denna helg har det inte blivit mycket bloggande. Det är ju jobbarhelg.!! =( Har jobbat fredag och lördag natt och är nu inne på tredje helgnatten. Det är ju aldrig kul på fredagen innan man går på men när man väl kommer hit så kan det faktiskt vara riktigt trevligt. Vi har det skapligt lugnt och många trevliga jobbarkompisar att sitta och tjattra med. Igår hade vi lite trevligt med höstsoppa, ost o kex och godis. Så då gör det ju inte så ont att jobba. Dessutom åkte S och barnen till mamma o pappa på lördag morgon så jag fick vara alldeles för mig själv hemma. Jag sov till fem!!!. Det händer ju bara när jag är helt själv hemma och man inte måste hämta några barn på dagis eller så.
Tänkte försöka åka till huset imorgon eller på tisdag morgon och uppdatera mig lite.
Drömde förresten att huset var nästan färdigt och det var hur mycket fel som helst. Grunden var sned så dom skulle gräva upp o göra om (fast huset redan står där), kakel i badrummet var jättefult och dessutom helt fel uppsatt. Braskaminen stod på ett så konstigt ställe och skorstenen var alldeles sned. Men ändå var jag rätt nöjd. Hmmmm!! Man får hoppas att det inte blir så farligt.
Ja, ja! Nu ska jag jobba vidare. Ska mata en liten bebis nu. Kanske gosa lite oxå.
Vi hörs.

2 kommentarer:

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej! Har varit inne och tjuvläst din blogg lite. Vi ska också bygga ett Eksjöhus fast ett Balans och på Sörby i Mjölby och vi har husleverans v.8. Så när vårat hus kommer har ni nog flyttat in blir inte ett dugg avundssjuk. Lycka till med bygget nu. Mvh Anna

Favoriterna sa...

Hej. Vad kul att du kikar på min blogg. Och alltid roligt att få kommentarer. Ja, det känns jättekul med bygget och man längtar ju smått ihjäl sig eftre att få flytta in.
Lycka till med ert bygge oxå.
MVH Jessica