onsdag 11 mars 2009

IKEA alltså!!!!

Var på Ikea en sväng igår. Var ute efter en hylla och lådor till tvättstugan. Men så tog jag en sväng förbi garderoberna och frågade vad dom gör med dom garderoberna som är uppställda. Eftersom vi så gärna ville köpa en Pax, 35 djup, och den utgår, så tänkte jag att man kanske kunde köpa utställningsexemplaret. Och visst, dom säljer dom när allt som har med Pax att göra är slut. Och det visste han ju inte när det kunde bli. Men då sa han: -Du kan väl köpa en då?!!

Ja men Hallå!!! Dom var ju helt slut sist vi var där o skulle köpa. Och det skulle INTE komma in några nya. Nu fanns det helt plötsligt 19 st!!!! Ja, jag säger då det. Så jag köpte en stomme och inredning men väntade med dörrarna. Tänkte att Stefan kanske ville vara med o bestämma lite oxå. Men det lutar nog åt vita dörrar i högblank. Det är ju snyggt. Men en dörr kostade mer än hela garderobsstommen!! Men men, det får vi kosta på oss.

Just nu sitter jag o vänta på en bröddeg som jäser. Måste handla mer mjöl o jäst. Har redan slut på sånt. Hi hi hi!! Det är ju jättekul att baka nu när man slipper att stå o knåda för hand. Helt suveränt. Så kom inte o säg att vi ska köra GI nu älskling, för nu jäklar ska det ätas bröd!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du är rolig, det är klart ni ska äta bröd, nu när det är så roligt att baka. Men du kan ju baka lite nyttigt bröd oxå, me`
nötter o frön o dinkel som du tycker så mycket om hi, hi, hi.
Va`jäkla bra att de`fanns en garderob nu då. Tur du fråga en gång till. Det blir ju toppen i hallen. Skitbra alltså.
Kram Birre

Anonym sa...

Hej igen!
Nu kom "Stören" o sa att på den där garderoben skulle ni ju ha skjutdörrar, o kanske rent av en med spegel. Tänk på de`dö.
Hej Svejs från Birre

Maria sa...

Ursäkta... förlåt om jag stör mitt i bullbaket, men jag ser att jag missat din födelsedag:(

Vill ju gärna ge dig en stor grattiskram!

Vilken fin present du fått, den kommer du ha mycket glädje av, och sygg är den också! På så sätt kan den ju gärna få stå framme och då dras man inte för att använda då det brukar vara omständigt att ta fram och ställa undan i parti och minut:)

Vilken tur att ni fick tag på IKEA garderoben i den utgående storleken ändå, det blev jättefint!

Kram igen då;-D

// Maria

Erika o David sa...

Åh vilken tur att ni fick tag i garderoben!! Blur ju jättefint! Perfekt med skoställ som inredning.

Hoppas allt bröd blev gott. Du inspirerade mig att baka bullar idag på min lediga dag... Fast jag får knåda för hand. :o)

Kram Erika

Malin sa...

Håller på Birre, lyssna på henne!
I vårt hus har vi GI-anpassat recepten maximalt det är enkelt. Kasta ut det "onyttiga" vita och in med Dinkel, Smör, Rårörssocker, etc. Ska nog smitta av mig när vi ses!
Måste bara säga att jag är riktigt avis på din fina present, vilken maskin. Lycka till med baket!

Kram Malin.

Från koja till slott sa...

Vad bra att ni fick tag på garderoben iaf, det blir nog superbra med högblanka dörrar. Ville jag med haft, men det blev vita, matta ist, funkar det oxå!

Kram kram