torsdag 19 mars 2009

Köksfönstren!!


När jag ända bara sitter hemma och är sjuk kan jag ju blogga lite. Känner mig något piggare idag!! Går åt rätt håll iallafall.


Förra veckan hittade jag äntligen fina krukor till köksföntren. Köpte dem på en liten blomsteraffär i gallerian i Mjölby. Inte allt för dyra heller så det känns toppen. Lyckades till och med pruta lite. Kul!! Fyndade även lite detaljer till båda badrummen.

mina "tända-vända"stakar från Perlan får stå i fönstret tills jag hittat nåt jag gillar

en liten fuskorkide´och en liten doftros pryder numera fönstret i barnens badrum

och en liten orkide´kvist, även denna oäkta, står på vårt handfat.

Nu skulle jag behöva lite hjälp med vad vi ska ha mot solljuset i köket. Vill inte ha några panellängder eller kappor. Det står väl snarare mellan jalusigardiner, rullgardin eller träpersienner. Kanske kan ni komma med lite råd och tips. Vi har ju spots i fönsterkarmarna oxå och vill ju inte ta bort för mycket av ljuset från dem.

Så kom igen nu. Tips tack!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ..

Åhh..vilka fina grejer du har köpt! Blev ju jättebra i köket, men även småsakerna till badrummen blev fint. Vad är det för doftros menar du? Förklara tack?
Jag skulle sätta vita hissgardiner i köksfönstret. Några i linne kanske, eller nåt annar vitt lite tunnare (genomskinligt) tyg. Släpper igenom ljus, men tar bort den värsta solen och insynen..Enkelt snyggt och funktionellt. Dom man kan beställa på "Tyger o Ting" är HUR SNYGGA SOM HELST, och man sätter dom antingen utanpå smygen, eller inne i fönstersmygen. Det senare, ja då kommer de ju innanför spoten och själ ju inget ljus. Ring mej så förklarar jag! Iaf SKITSNYGGT men såklart lite dyrt! ;)

Kram SIS!

Favoriterna sa...

Ja visst blev det bra. Doftrosen vet jag inte riktigt vad det är. Ser nästan ut som keramik men doftar gott. Passar utmärkt på en toalett och den är ju dessutom snygg oxå.
Ja vi får höras om hissgardinerna.
Kramis.

Maria sa...

Hej Jessika, vad fint du börjar få det med piff av vackra ting.

Mitt råd till dig är att skynda långsamt. Min gubbe är så snabb att jag inte hinner med ibland. Tyvärr blir det ibland så att det kommer upp saker som jag kanske inte vill ha. Jag vill att det skall växa fram så att det blir så bra som möjligt.

Ett exempel är just det där med solskydd. Pang sa det så hade han smällt upp persienner. Det är bara det att jag inte vill ha persienner. Har faktiskt smygit lite på just det din syster ovan föreslår. Så Jessika, suuuuug på karamellerna:)

Kram

Erika o David sa...

Vad duktig du är som lyckades pruta!! Fint blev det ju oxå!
Spännande att läsa tipsen. Vi kommer ju ha samma dilemma om ett antal veckor... :o)

Krya på dig!
Kram Erika

Erika o David sa...

Förresten... David var på IKEA igår och skulle köpa garderobsstommar till hallen. Men dom var SLUT!!! Läser alla din blogg eller?! ;o) Fanns bara dom höga kvar. Och någon i ek i den höjd vi vill ha. Men vi vill ju ha vita... Så SURT!!

Erika o David sa...

Hej hej! Nu har jag lagt in våra tapetval på bloggen... :o)
Hoppas du mår bättre nu och har haft en bra helg.
Kram Erika