onsdag 4 mars 2009

Tack för alla fina kommentarer!!

Det är sååååå roligt att få kommentarer tycker jag. Så Tack tack. Kul att ni tycker vi har det fint. Men jag är lite som Maria pratade om. Jag vill få allt klart på en gång. Men det funkar ju inte. Men nu har vi sålt vår 120-säng som tar upp halva kontoret/gästrummet. Så nu ska vi väl kunna börja få iordning där inne. Måste åka till Ikea och köpa en bokhylla till så vi får plats med alla pärmar och böcker. Stefan har visst bestämt att vi inte ska ha en fast gästsäng där inne utan köpa en ordentlig "tältsäng" som vi kan ställa in om det kommer gäster. Och i.o.f.s är väl det en bra ide. Vi behöver allt utrymme vi kan få. Måste även inhandla en skiva och ha till databord.
Vi hade ju bestämt att vi skulle ha en garderob i hallen som vi kan hänga in våra jackor och så i, men den får bara vara 35 djup. Och dom har slutat sälja dom på Ikea. Skit oxå. Det kan hända att det finns någon enstaka garderob kvar någonstans i Sverige men dom tar inte in några fler. Sverige var tydligen en för liten marknad för dessa. Grrrr. Och Ikea ska vara svenskt!!!! Så letar vi med ljus o lykta på alla annonsmarknader som finns för att försöka få tag i en vit Paxgarderob 100bred, 200 hög och 35 ljup. Så om någon har en sådan som står o skräpar och dessutom har vägarna förbi Mantorp. Hör av er!!!

Då det var önskemål på lite bilder på köket lägger jag in några. Tog bilderna nu ikväll så det är lite mörkt. Men det duger nog. Och så vill jag gärna ha lite förslag på vad vi kan ha för något i fönstren i köket. Blommor, vaser, krukor???? Kom med tips!!! Vi kommer inte ha gardiner men eventuellt persienner. Solen lyser rakt in på morgonen o förmiddagen så det kan vara skönt att dra för lite då. Kanske några rullgardiner!? Får se vad vi hittar på.
Igår fixade Stefan lite trall som han lade på framsidan. Så nu kan vi åtminstone ta oss till postlådan utan att sjunka ner i leran. På tal om det så fastnade Maja här ute imorse och när jag skulle hjälpa henne blev stövlarna kvar i leran. Fick dra som en tok för att få bort dom. Leran liksom suger fast fötterna. Jättejobbigt!!!! Ser fram emot våren och när det torkar upp lite.

Vår fina inflyttningspresent som vi fick av syrran med familj

Vad tycker ni vi ska ha i dessa fönster??

Ha det gott så hörs vi snart igen!!!

Kram

9 kommentarer:

Från koja till slott sa...

Älskar verkligen spottarna ni har i fönstrena, ser så fint ut!

Jag hade nog haft en lampa i mittenfönstret och sedan typ svarta eller vita, höga krukor i de andra två. Ska inte vara för mycket i sådana fina fönster! Vill du inte ha någon lampa i fönstret (om du tycker det räcker med spottarna menar jag!) så kan du ju ha tex. några höga, snygga ljusstakar i mitten fönstret. Bara förslag naturligtvis! Men jag är själv svag för höga krukor, tycker det ser stilrent ut, även utifrån!

Tack för kommentaren hos mig!

Kramisar

Vitudden sa...

Hejsan!

Jag ser att jag helt har missat att ni har flyttat in i ert fina hus! Jag gick i dvala efter att vi flyttade in men nu är jag på blogbanan igen :-) Tapeterna i barnens rum blev jättefina och jag har samma hylla i Alex rum, vi har köpt blå backar för nio kr på ikea till dem. Du kan se de på bilderna på min sida.
Ha en bra dag i ditt fina hus!
Ulrika

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej! Jag tycker också du ska ha stora vita eller svart krukor i fönstrena. Kan rekommendera M-blommor i Motala har mycket krukor och till bra priser.
Förresten köket är superfint.

Kram Anna

Anonym sa...

Hej hej hej...Jag vill ha ett sånt där ställ för diskmedel å diskborste.....återförsäljare i LUDVIKA??? hihi....

Favoriterna sa...

Önskehuset AB
Bragegallerian 4
784 33 Borlänge
024-318540

Där har du återförsäljare till Cult-grejer. Får åka en shoppingrunda dit då Tezzan.
Puss på dig.

Tack ni andra för tips. Ska åka till Motala o kolla efter höga vita krukor. Eller svarta. Får se vilket det blir. Sen är ju frågan vad man ska ha för blommor i oxå.
Ja ja, Ska försöka att inte förhasta mig nu utan vänta tills jag hittar något riktigt snyggt som jag verkligen vill ha.
Kram på er allihopa.

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej! Jag kör med plastbollarna i mina krukor alla som känner mig säger att jag är en mästare på att ha ihjäl blommor. Jaha behöver dom vatten säger jag bara hahahaha

Maria sa...

Vad gullig du är som lägger upp bilder så snabbt när man frågar...;)

Jättefint ser det ut. Jag gillar din tapet. Jag tycker inte du ska ha gardiner alls! Det är så fina fönster du har och gardinerna skulle bara skyla det fina.

I själva fönstrena tyckar jag precis som Pernilla, att du ska ha höga vita fina krukor med lite grönt i.

Som jag sagt förrut och även du i ditt inlägg... det får ta tid. Saker och ting bara växer fram liksom. Jag är långt ifrån klar här hemma och vi har bott här i ett halvår nu. Helt ofattbart!!!

Kramis på dig

Erika o David sa...

Åh vad fint ni har det!!! Ni ger ju verkligen oss inspiration.
Höga krukor tycker jag oxå skulle vara jättefint i fönstrena! Ser verkligen bra ut med spottarna där.
Kram! Och tack för alla fina bilder.
Erika

Linda sa...

OJ vilket snyggt kök!! tapeten är grymt fin, jag har planer på att ha den i mitt kommande. Mysigt hus har ni med. Ha de...