måndag 2 mars 2009

Äntligen.....

.....har jag hittat kabeln. Den var i en påse som jag redan tittat i ett flertal gånger. Grrrrr!!! Ja, ja. Nu har jag iallafall hittat den. Skönt. Lägger in lite bilder på barnens rum och vardagsrummet. Ni får försöka bortse från att det är lite stökigt. Men nu var jag bara sugen på att lägga ut bilder så då får ni ta det som det är.



Förvaringsmöblerna i barnens rum blev jättebra. Sväljer ju hur mycket som helst. Men hutlöst tycker jag, av Ikea, att ta 99 kronor styck för lådorna att ha i möbeln. 4 st lådor kostar ju nästan lika mycket som hela möbeln. Skam!!! Men vad gör man. Lådor måsta man ju ha.














































Här är ett par bilder på vardagsrummet oxå. Så här ser det ut nu, men jag ser mycket fram emot att få hem den nya soffan och så är vi på jakt efter en snygg TV-bänk. Har sett en på Ikea som jag gillar skarpt. Vit och högblank. Men då är ju frågan vad vi ska ha för vitrinskåp. Måste det liksom gå i samma. Vitt förstås, men måste det vara högblank? De ska ju inte stå direkt bredvid varandra. Ja, ja. Vi får väl se vad vi hittar på.

Jag känner att jag vill försöka få upp lite gardiner och så nu så vi får det riktigt hemtrevligt. Visst har vi det fint hemma men det tar ju ett tag att få det så där riktigt ombonat o mysigt.

Ni ser väl den snygga vedkorgen som min älskling kom hem med en dag. Den är sååå läcker tycker jag.











Den här veckan är det inskolning på nya dagiset. Vi började idag. Känns bra. Imorgon börjar vi 7.30 och barnen ska få frukost där. Ren lyx för oss som alltid fått ta med frukost när dom börjat tidigt. Jag tror att det blir jättebra.


Idag ringde jag till Mjölby kommun för att kolla att det verkligen är soptömning varannan måndag som den första människan sa som jag pratade med för två veckor sen. Började undra lite när dom inte hade varit här o tömt när klockan var fyra i eftermiddags. Men Ack, nej!! Tisdagar udda veckor. Så förra tisdagen tömde dom. Men eftersom vi har tunnan står intill huset och inte precis vid vägen så struntade sopgubbarna i vår tunna. Blir förbannad när jag tänker på det. Dom kunde väl masat sig de 10 metrarna till soptunnan och hämtat den. Dom måste ju fattat att vi var nyinflyttade och kanske inte visste när tömningen var. Men ICKE!!! Så nu står vi här med överfull tunna och det är inte tömning förren nästa tisdag. Grrrrrr!!!! Får väl ta en runda inatt o kasta lite påsar i alla grannars tunnor.... Ha ha ha!!! Nejvarss.Får väl ta en soppsäck o fylla. Nog om detta prat om sopor.

I helgen som var var min kära vän Tezzan här. Vi hade det sååå mysigt. På fredagen var vi och barnen och badade i Mjölby. Sen åkte vi in till Linköping för lunch och shopping. Tezzan köpte ett par sååååååååååå snygga solbrillor från Versace. Åh, vad avundsjuk jag blev. Jag köpte vårjackor till barnen på Lindex. Hade ju 30% på hela köpet där så det blev riktigt billigt. Och så sprang vi i ett antal affärer innan vi hittade en mössa som passade unge herr Gustav. Skulle ju absolut vara med Blixten på. Så på H&M hittade vi den till slut. Tror han blev riktigt nöjd. Han satt med mössan på sig inne hela kvällen sen. Gullisen!!!




På lördagen gick vi en lång promenad, tog en fika, lagade en supergod middag och sen var det ju melodifestivalen. Tycker att Sarah D.F var en riktig fullträff. Förskräckligt att hon inte gick direkt till globen. Men i och för sig är det ju roligt för då får vi ju se henne i Norrköping när vi ska gå på Andra chansen på lördag. Det ska bli riktigt kul.
Nu ska jag gå o lägga mig och läsa nya Allt i Hemmet som damp ner i postlådan idag. Mmmmm. Sen kommer jag nog somna gott.
Ha det bra allihopa. Kramisar!!!







6 kommentarer:

Anonym sa...

Hello SIS!

Va fint ni har det! Mysigt när allt börjar falla på plats. Sitter o retar upp mej på dina jä... soppgubbar. SÅÅÅ DÅLIGT! Precis som du säger....så är ni ju nyinflyttade och kanske inte har riktig koll ännu. Fy satan va dåligt!!!
Ser fram emot Lördag....ska bli skit kul.

Kram SIS!

Anonym sa...

Vad fint ni börjar få det. Såg att ni har samma vedkorg som vi köpte i lördags.. på Nordik. Upptäckt att vi handlar ganska mycket där - min favvobutik.
Inte långt kvar för oss nu, 9 dagar. Gud vad jag längtar!
Kram, Mahlin

Erika o David sa...

Åh vad fiiiint!!! Barnrummen ser ju ändå inte såååå små ut. Känns gött att se.
Söta barn har du ju oxå. :o)
Kram Erika

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej! Vad fint ni fått det:-). Jag trodde det var en självklarhet att barnen fick frukost på dagis fast då har ju mina bara gått på dagis i Mjölby kommun lustigt vad olika det verkar vara.

Ja visst är väggorden fina men tycker att en del webbshoppar tar väldigt mycket men dom måste ju tjäna pengar dom också.

Ha det gott Kram Anna

Maria sa...

Hej,

vad roligt med lite bilder. Det verkar som ni börjar komma i ordning.

Jag tycker att vi fortfarande håller på så smått. (efter sex månader) Egentligen är jag en sån som vill ha färdigt på en gång, men när det gäller huset har min inställning helt klart varit att jag velat suga på karamellen och känna mig för.

Visst är de praktiska expedithyllorna, men jag håller med om att det är konstigt att lådorna ska kosta mer än själva hyllan.

Har du sett vilken kul ide Villa Bellan har gjort med sina expediter? Kika in där får du se:)

Du Jessica, jag är lite nyfiken på ditt kök;)

Kram Maria

Från koja till slott sa...

Hej! Jag hade samma problem som du med en borttappad kabel när vi flyttade. Så frustrerande. Så en dag så låg den rakt framför näsan på mig! Helt sanslöst, och så som jag hade letat!

Ni börjar ju få det superfint hos er, huset är ju så fantastiskt fint!

Våra snickare var här igår och diskuterade utbygget, åhhh jag vill sätta igång nu!! Men det blir inte fören till hösten. Vi har ju som sagt en massor med andra saker att göra först!

Själv är man sjuk, sååå drygt!

Kram på dig!