söndag 8 mars 2009

Ingen lust....

....att blogga så mycket idag. Ett litet inlägg får det bli. Vi hade det jättebra igår. Så himla kul. Var ju på Tapasrestaurang först och åt för att sedan ge oss av vidare ut till Himmelstalundshallen och melodifestivalen. Och man kan ju lugnt säga att det är lite skillnad att sitta hemma i soffan o titta och att vara där. Om ni tyckte Sarah D.F var mäktig på TV kan ni lista ut hur mäktigt det var att vara på plats. Åhh, vad hon var bra. Tillochmed Caroline var bra när man fick se henne live.
Sen åkte mamma o syrran hem och jag o Mallan tog gratisbussen in till city. Vi hade hört om någon efterfest som skulle vara på "Flygeln" så dit skulle vi. Men det var ingen höjdare. Nu åkte vi kanske därifrån lite tidigt så festen hann nog aldrig riktigt starta medans vi var kvar. Pernilla Wahlgren och Herreys skulle uppträda men det var inte nåt vi hann o se. Vi tog tolvtåget hem och jag satt väl nyckeln i låset runt 01. Och då vaknade Maja pigg o glad och ville inte sova. Så hon var vaken i lite mer än en timme. Puh!! Lite jobbigt när man inte ville något annat än att gå o lägga sig.

Så idag har jag varit lite seg måste jag erkänna. Men vi har inte gjort mycket annat än tagit det lugnt. På eftermiddagen kom ju Erika o David och deras två flickor som var otroligt söta. Det var kul att få träffa dom och se dom "live" liksom. Kul att få visa dom runt i huset. Dom bor snart själva i ett likadant.
Ikväll blev det även premiärbad för mig. Det har inte blivit att jag har badat i vårt underbara badkar förren idag. Jag o Stefan tog ett härligt bad tillsammans. Och vi fick faktiskt plats båda två. Mys, pys. Sen tittade vi på ett nytt program på femman som Gustav har väntat länge på. Wipeout hette det. Och herregud vad vi skrattade. Gustav höll på att kikna. Han älskade verkligen det programmet. Det föll honom i smaken. Och om ni inte såg det så kolla om det går i repris....
Men nu sover resten av familjen och jag tror att det är dags för sängen för mig oxå. Imorgon kommer mamma, pappa, syrran och hennes barn in. Vi ska ha lite kalas. Jag fyller ju faktiskt år imorgon!! Och jag är sååååå nyfiken på Stefans present. Alltid kul med paket.

Vi hörs. Puss o kram till er allihopa!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det spännande med paket. Hoppas du får många fina idag. Grattis på födelsedagen!

/Mia

Anonym sa...

Så du är oxå ett mars-barn, jag med! Stort grattis på födelsedagen.. hoppas du får en bra dag.
Kram

Från koja till slott sa...

Hej vännen! Ett stort Grattis på födelsedagen!!

Kramar Pernilla

Erika o David sa...

Hoppas du hade en bra födelsedag!! Vad fick du av Stefan? :o)
Kram Erika