torsdag 12 mars 2009

Ikea igen!!

Idag lämnade jag barnen på dagis vid 9 och sen åkte jag till Ikea(håller ju fortfarande på med inskolning om ni undrar varför jag lämnar barnen på dagis för att sen åka till Ikea). Handlade 2 spegeldörrar till hallgarderoben, skiva till skrivbordet, lite nya kuddar och en ny variant av gardinstång. Eller ny o ny. För mig var den ny iallafall. Jag känner att jag vill inte sätta upp de gamla, svarta gardinstängerna som vi tog med från gamla huset. Nu vill jag ha rostfria stänger. Tyvärr verkade det inte som den fanns i längre längder än 2 meter så i sovrummet får det bli en annan variant. På kontoret/gästrummet tror jag att det kan bli någon slags jalusigardin. Det är ju himla fint. Måste bara hitta rätt.
Spegeldörren till hallen...
Mysiga kudden 60x60 till vår säng...


..och den fina gardinstången.

Var en sväng hos Nina, blivande grannen, och gjorde henne lite sällskap medans hon packade upp lite grejer. Det var väl snarare så att jag mest sinkade henne. Vi babblar så dant när vi kommer ihop!!!! Nice!!! Dom ska nog flytta in i helgen. Känns toppen att vi äntligen blir grannar. Kul som bara den.
Imorgon blir det att lämna barnen vid 9 och sen ska jag hem o sova. Jobbar ju fredag och lördag natt.
Ha det gott allihopa!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så kul att följa er och speciellt barnen. Hoppas du fortsätter på bloggen. Kram S-vik.

Från koja till slott sa...

Hej! Blir säkert kanon med spegeldörrar. Vi funderade också på det faktiskt, och jag vet inte om jag kanske ångrar det liiite att vi inte valde det till sist. Men nu får vi har en spegel på väggen i stället, inte mer med det!

Hoppas helgen varit bra!
Kramar Pernilla