torsdag 18 december 2008

Hänt Mycket!!!

Vaknade runt 12 av väckarklockan och la märke till ett konstigt sken. Det var nåt jag inte kände igen. Tänkte att här är det nåt som inte stämmer. Gick ut ur sovrummet och in i vardagsrummet. Där var skenet ännu värre. Åhh, herregud!!! Det är solen som skiner. Har ni hört!! Solen! Den har jag inte sett på flera veckor. Tänk så mycket skönare det är att gå ur sängen när solen skiner. Härligt.

När jag vaknat till ordentligt o ätit lite for jag iväg för att hämta barnen på dagis. Sen tog vi en sväng till Mantorp. Innan vi åkte till huset passade jag på att gå in på "Karlsson" o köpa lite små julklappar till barnen inför lilljul som vi ska fira med ett par vänner imorgon.

Men sen åkte vi ner till vårt älskade hus. Plattsättaren var där och bar in all kakel o klinkers som precis hade kommit. En mycket trevlig prick. Han berättade att det var massor klinkers, framförallt det till hallen, som var trasigt. Det var inte bara en eller två plattor utan hela kartonger. Inte kul. Förmodligen har väl han som kört ut inte varit tillräckligt försiktig. Sen pratade vi en hel del och gick igenom hur allt skulle vara så all information han fått stämde.


Det hade hänt en hel del i huset. Golvet är ju lagt, alla lister på plats, dörrar och foder, vindsluckor och nu var även allt innertak på plats. Det formar sig mer och mer. Känns såååå kul.








Imorgon hoppas jag mamma o pappa kommer in så dom får se hur det ser ut nu. Dom var ju bara med när huset restes. Så det är ju liksom lite annorlunda nu. Tog lite bilder, men ska försöka ta fler imorgon oxå. Tog några kort på bl.a den klinkers vi ska ha på golvet i duschen i stora badrummet och den svarta väggkaklet till duschen på lilla toan.
Se om jag kan plocka upp lite mer kakel o klinkers och ta kort på imorgon.
Vi hörs. Ha det gott allihopa.

1 kommentar:

Vimsingen sa...

Wow här händer det saker. Trist med plattorna, men blir ju förbannad på att de inte kan vara försiktiga.
/Vimsingen