söndag 21 december 2008

Sjuk igen....

....eller ska man säga fortfarande. Känns som jag varit "lite" sjuk sen första advent. Har haft ont i halsen av och till sen dess och nu har det blivit värre. Nu är jag alldeles röd o svullen och alldeles vitprickig i halsen. Ska nog uppsöka VC imorgon. Kul en måndag, när alla andra oxå ska dit. Ja, ja. Som tur var kunde jag ta semester inatt tack vare att det var ganska lugnt på jobbet. Om det inte är halsfluss så får jag väl helt enkelt jobba imorgon natt igen. Men då blir det ju bara en natt sen är jag ledig en vecka. Skönt.

Idag gjorde jag, barnen och mormor ett pepparkakshus. Barnen tyckte att det var roligt så länge dom fick äta av godiset, sen var det inte roligt längre. Så det blev ju jag som fick göra det färdigt. Fast det gjorde inte så mycket. Var riktigt skoj faktiskt.

Men fortfarande har inte någon julstämning börjat infinna sig. Här hemma blir det inget pynt i år. Inte ens en gran. Jag har ingen lust. Jag bara ser hur mysigt det kommer att bli nästa jul, när vi är i nya huset. Hålla på i det här gamla huset. Nej! Men jag tror nog det blir lite julstämning hos mamma o pappa på julafton. Man får sin dos där. Det blir mysigt...

Inga kommentarer: