tisdag 9 december 2008

Länge sen!!!

Hej på er alla mina vänner. Ledsen att jag inte bloggat på länge. Men med två magsjuka barn och allt vad det innebär, och främmande hela helgen så har jag varken haft ork eller tid. Men nu så. Nya tag igen!! Nu har jag lite tid över innan jag ska hämta barnen på dagis. Jag vaknade redan vid strax före två. Brukar kunna sova till 16. Men icke!! Men då får jag som sagt passa på att blogga lite istället.





Vi fick låna nyckeln i lördags, en snabbis, så vi kunde visa farmor Titti och Lennart huset. Och jag tror att dom tyckte det var riktigt fint. Det hade väl inte hänt så mycket sen sist. Iallafall inte som vi såg. Jo, lösullsisolerat hade dom gjort iallafall. Tog lite kort men jag tror dom ser likadana ut som sist jag var där o tog. Men jag lägger in ett par för säkerhets skull.





Det känns som tiden bara susar fram nu. Hur ska dom hinna klart huset. Det är ju bara 2 månader kvar till slutbesiktning. Nu får dom nog allt sätta fart.


Igår var vi och köpte en soffa oxå. Jag har ju länge varit ute efter en Ektorp 2-sits på blocket. Och äntligen fick jag napp. En kille som skulle ha 2000 tusen för sin men jag lyckades få den för 1500. En bra affär tror jag då soffan verkligen var i nyskick. Han hade haft den i 2 år varav ett år hade den stått på vinden. Den kommer bli riktigt bra i barnens allrum. Just nu får den stå i gillestugan, vilket är ju bra iochmed att jag sålde fåtöljerna för flera veckor sen. Så nu har vi haft en säng att sitta på där nere!!! Jag kommer nog att köpa en annan klädsel sen men det får vänta. Tänkte vi får bo in oss lite så man ser vad som passar sen.

Nu jobbar jag två nätter till, men på torsdag tänkte jag att jag ska åka till huset och se hur det går för dom. Spännande nu när dom ska lägga golv och börja med kakel o klinkers o så. Jag vet inte riktigt vilken ordning allt kommer att göras. Dom borde ju spackla väggar o sätta alla innertak först kan man tycka. Men det får jag se på torsdag. Kul, kul.
Nej, nu tror jag att jag åker o hämtar barnen istället.
Ha det gott allihopa.

Kram kram.

2 kommentarer:

Från koja till slott sa...

Hej! Vilken tur att inte du blivit smittad, magsjuka är bland det värsta som finns ju! Huset blir nog kanonfint tror jag! Spännande att se hur det växer fram!
Kramar Pernilla

Anonym sa...

Hej SIS...

Vilket klipp med soffan!! Ser ju jättefin ut. Bra jobbat!

Kram SIS!