tisdag 11 november 2008

Barnmöbler.!

Tänkte först att vi skulle köpa 4 vita stolar från Mio och sen köpa ett grönt, resp. rosa bord till barnens rum. Men de borden jag tänkt köpa är nog lite för små och låga. Så istället blir det 2 gröna stolar till G och 2 rosa till M. Och så ska jag måla om G:s befintliga bord i vitt och köpa ett nytt till M. Tror dessutom att det är lättare att sälja 4 vita stolar sen när dom inte används mer. Sån är jag!!!

Ringde till Mio och kollade om kampanjen på barnstolarna och matgruppen var nåt som bara var nu. Men den kampanjen skulle visst pågå så länge katalogen gällde. Alltså till Aug nästa år. Men vi kunde beställa alltihop, betala handpenning och sen hämta det när vi behövde det. Perfekt.

Ska nog kolla på Ikea oxå efter bra förvaring till barnens rum. Har sett en riktigt snygg och smart förvaring. Någon hade använt sig av överskåp, för kök, som dom satt ganska lågt. Lagom så rullbackar får plats under. Snyggt och praktiskt.




Lägger in lite bilder på allt detta jag skrivit om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello...

Måste säga att jag beundrar din kreativitet när det gäller att planera och hitta på lösningar till huset! Tar ju ganska mycket tid att klura ut och framförallt hitta prylar som passar! Jag förstår ju att du ser framför dej PRECIS hur det ska se ut! Grattis säger jag bara....att du har den förmågan...det har inte alla...kan jag lova ..:( Ska bli skit kul att se resultatet sen.
Tips: Köp inte alla möbler och prylar innan ni kommit in i huset...Vissa grejer...såklart att man kan köpa...men vissa grejer kan man vänta lite med, och först "bo in sig" en smula. Hoppas du förstår hur jag menar?!

Hälsn "Nollan"

Favoriterna sa...

Hej "Nollan"!
Tack för den kommentaren. Kul, kul!! Jag förstår precis vad du menar med att inte köpa allt innan. Men vissa saker måste vi ha tills vi flyttar in. T.ex matgrupp till köket o säng. Sen kan man väl egentligen vänta med det mesta. Ja, soffa till allrummet med förstås. Det blir en Ektorp från Ikea. Man blir ju liksom så ivrig oxå. Skulle ju vilja ha allting nyt när man flyttar till ett nytt hus. Eller hur!!
Kram