tisdag 4 november 2008

Tapeter!!

I vardagsrummet har vi nog bestämt oss för att ha en vit tapet. Eller "Stockholmsvit" som det så vackert kallas. Och så blir denna tapet som fond i hallen. På väggen vid ytterdörren. Tror det kan bli riktigt snyggt.






I allrummet utanför barnens rum blir det denna underbara tapet. Känns både lite gullig och ändå stilren.

Denna blir i gästrummet/kontoret. Vad tror ni!? Blir det för mycket eller snyggt. Kommentarer tack. Är det kanske snyggare med en fondvägg i denna bara och vitt på övriga väggar. Eller denna i blå/grå som fond och vita väggar.

Dessa två blir det i sovrummet. Färgerna gör sig inte riktigt rättvisa på korten, men fonden är väldigt mörkt blå/lila. Och den vita är metallic. Åhhhh!! Så coolt. Var inne på samma fondtapet fast i grön o vit ton med en grön metallic tapet. Men syrran kom med detta förslaget och jag blev såld. Hi hi! Ni ser vad bra det är att få lite tips och kommentarer från andra.
Var på en tapetaffär för att kolla in barnens tapeter. Se hur grön G:s tapet verkligen är. Och den var riktigt grön, men snyggt grön. Och jag vet ju att barn gillar färgstarka saker. Och med vita väggar i övrigt tror jag det blir riktigt snyggt. Det värsta var ju att jag råkade titta i en del andra pärmar med barntapeter. Och shit!!!! Det finns ju hur mycket som helst. Så jag bestämde mig för att inte titta mer. Det får bli stjärntapeterna. Jag tror att dom blir bra. Dom kommer nog hålla i många år. Inte för gulliga och inte för tuffa. Ganska neutrala men sååååååååååååå fina. Åhh, allt känns så bra. Kul, kul!!

6 kommentarer:

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej igen! Har också tänk ha den gröna med stjärnor som fond med vita väggar till den äldsta sonen den är superfin och dottern vill ha den rosa. Vad är det för tapeter man får välja på nu? Fick en lapp av Magnus för ett halv år sedan men den är visst utbytt har jag hört.

Villa Bellan sa...

Hej!
Vilka läckra tapeter du har hittat! Jag är just nu oxå på tapetjakt och blir snart tokig! Det finns ju en hel djungel=)
Den första tapeten tyckte jag var urläcker. Vad kommer den ifrån, märke?

Helene

Favoriterna sa...

Hej Helene. Kul att du kollat min blogg. Ja, visst är det en läcker tapet.Den kommer från ECO:s kollektion Lotus.
Och som sagt. Det finns ju huuuur mycket som helst.
Lycka till.

Jessica

Favoriterna sa...

Hej fam forsbeck. Kul att ni oxå tänkt ha stjärntapeten. Den är ju bara så fin. Det är nog fortfarande samma tapeter som ni fick lappen om. Dessa tapeter är tillval tror jag.
Ha det gott.

Jessica

Från koja till slott sa...

Hej! Vilka fina tapeter, blir nog jättebra! Gillade främst de vita, vilket märke är det?
Ha det bra!
Kram Pernilla

Favoriterna sa...

Hej Pernilla.
Jag blir alldeles överväldigad att det faktiskt är folk som kollar på min blog. Så himla kul.
Den vita tapeten är ECO:s Metallic. Dom har jättemånga snygga i metallic. Tror vi ska ha den i köket oxå och en fondvägg i svart o vitt. Ska lägga in en bild på den oxå.
Kram Jessica