måndag 3 november 2008

Hemma igen!!

Hemma i staden igen!!! Alltid skönt att komma hem. Men vi har haft en jättemysig helg. Jag träffade min kära kompis Tezzan på fredagen för att ha en "Idol"-kväll. Utan barn, bara hon och jag och massor onyttiga saker. Men det blev inte riktigt så. Då det var stopp i avloppet hemma hos Matte fick jag ta med mig barnen till T. Men det blev ju bra det oxå. Trots att barnen inte alls ville gå o lägga sig så tidigt som jag ville. Dessutom vaknade Maja 07 på morgonen. Det var ju nåt "pucko" som var tvungen att ploga tidigt på morgonen. Dom hade väl inte riktigt hunnit få undan all snö på fredagen. För detta snöoväder kom väl som en chock!!!! Som vanligt!!! Märkligt att dom aldrig lär sig. T.o.m vi hade ju satt på vinterdäck innan vi åkte för dom har ju sagt högt och tydligt på vädret att det skulle komma snö. Så det var ju ingen överraskning direkt.
På lördagen träffade vi farmor o gammelmormor. Farmor (till barnen alltså) hade varit i Ullared. Handlat massor med kläder till barnen. Jättefint och jätteroligt. Tack än en gång Titti!!!
Och tack Tezzan för en mysig idol och ätarkväll. Och tack Matte för den goda maten och trevligt umgänge.
Det får inte dröja så länge till nästa gång.

Just nu sitter jag på jobbet o bloggar lite. Fick en liten stund över. Annars har denna natt gått hiskeligt fort. Men det är bra, för jag längtar såååå efter nästa natt. För då ska syrran gå med mig på jobbet. Hon vill se hur jag har det på mitt jobb. Jag var nämligen med henne på hennes jobb i våras eller var det i höstas!?? Jag vet inte. Tiden går ju j--la fort så man hinner inte med. Hon jobbar iallafall på ambulansen. Jäkligt häftigt jobb. Jag är såååå imponerad!!
Ha det gott. Ska jobba de sista 2 timmarna nu.
Vi hörs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva för besöket! De va sååå mysigt...Det dröjer inte så länge tills jag kommer ner å hälsar på er å ser huset en sista gång..Kramizar Tezzan