måndag 24 november 2008

Lite blandat.

Idag är jag hemma med lilla Maja igen. Seg förkylning detta. Men Gustav fick gå till dagis idag. Han tycker ju att det är döööötråkigt att gå hemma bara för att lillasyster är sjuk. Så han var så lycklig när han fick gå. Dessutom har det ju kommit lite snö inatt så det var med glad min han gick upp ur sängen imorse.




Igår hann jag med att baka lite lussebullar. Tog ett recept jag hittade på nätet som hade fått så bra betyg. Men jag tycker dom blev smaklösa. Ja, ja. Jag ska ju inte äta dom ändå. Huvudsaken är att barnen tycker om dom. Och det gjorde dom.





Eftersom jag jobbar hela, långa helgen som kommer och det är advent så har jag fuskat lite. Ställde fram lite ljusstakar och lampos idag. Har ännu inte bytt gardiner. Har inte lust med det idag. Jag gillar fortfarande den fina, blå staken jag köpte på Ikea för många år den. Och snögubben i Gustavs rum är riktigt söt, designad av Karin Mannerstål. Om jag inte minns helt fel så tror jag farmor köpte den för typ 3 år sen. Fin, fin. Måste hitta nåt fint till Majas rum. Men det får bli till nästa år. Känns inte så viktigt nu. Man vill inte köpa så mycket till det här "gamla" huset.

Inga kommentarer: