torsdag 13 november 2008

Huset igen!!

Idag hade jag en riktigt lugn och skön ledig dag. Åkte förbi huset en sväng för att mäta badrummet. Igen! Och nu var alla gipsväggar uppe. Känns mer och mer som ett riktigt hus.






Sen bar det av till Mjölby för presentköp till Ville. Mysigt köpcentrum dom har i Mjölby förresten. Efter Mjölby for jag till Wennstams för att bekräfta offerten och beställa allt kakel o klinkers. Känns jättebra. Jag är mer än nöjd. Vi var lite tveksamma till om vi verkligen ska ha svart fog till det svarta kaklet i köket. Och när Peppe visade mig, med en mall, hur det skulle se ut med antracitgrå fog så kändes det helt fel. Iochmed att plattan är högblank och fogen matt så ser man ändå fogarna. Och det är ju det jag vill. Vill ju inte att allt bara ska flyta ihop. Nej! Jag tror det blir riktigt bra med svart fog ändå.






Sen bar det av till en blomsteraffär för att fixa en fin blombukett till en liten, liten tjej som nu är i himlen. Usch! Ibland är inte livet alls rättvist.


Och efter allt detta farande åkte jag hem till datorn för att kolla tapeter. Igen! Börjat tvivla lite på kökstapeten. Vill nog ha en mörkare och mjukare tapet som fond där. Men fortfarande med blommor. Någon som har några tips på snygga tapeter.

Glömde ju säga att jag var i Linköpings absolut finaste butik "Lilla huset" och "Handplockat" (2 butiker i 1). Ligger på storgatan 39. Har ni aldrig varit där så gå dit. Åh man vill liksom ha allt. Men jag blev 2 ljuvliga ljusstakar rikare iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello dear Jessica...

Vilka fina ljuslyktor...hade du köpt dom i den butiken som du tipsade om? Himla fina...och "juliga"
Själv sitter jag i Västervik igen. Har haft skjuts hela tiden med jämna mellanrum. Skönt..för då går tiden fort!
trevligt med gips på väggarna. Tycker du att det känns litet? Så kände jag först. Att rummen blev små...men sen vänjer man sig!

Hörs i morgon. Hälsa alla! Kram SIS!