torsdag 22 januari 2009

Trött ikväll.

Inatt vaknade Maja klockan tre och var alldeles förtvivlad för hon hade kissat på sig. Fast hon hade blöja. Är ju van att vara utan blöja nu så det känns väl som hon kissar på sig. Sen skulle hon se på Bollibompa!!!! Klockan tre på natten. Jag försökte förklara att det inte var något på TV:n för det var mitt i natten. Hmmmm, försök med det med en trotsig 3-åring(snart 3 år). Hon blev fly förbannad och höll på att väcka hela huset. Så det slutade med att jag fick gott sätta på TV:n och hon satte sig till rätta i fåtöljen. "Alla talar om Grace" fick det bli. Och jag gick o la mig igen. Vaknade vid 5.30 och tänkte jag skulle bära in henne i hennes säng eftersom hon satt och sov så gott. Skulle inte ha gjort det!!! Hon blev fly förbannad igen. Välling och Bompa igen och sen sov inte hon något mer. Puh. Och jag som somnade vid 1-tiden igår kväll var rätt mör när hon nu vaknade så tidigt. Så därför är jag lite trött ikväll. Men sånt är livet. Hon somnade vid halv sex ikväll på min mage när jag låg o pratade i telefon. Snuttan så trött hon var.

Idag ringde jag till Magnus på Eksjöhus. Vi tyckte det såg lite konstigt ut i köket där fläkten ska sitta. Vi har nämligen beställt ett förlägningsrör i rostfritt som ska gå hela vägen upp till taket. Istället för att dom bygger som en låda som går hela vägen upp. Men det var så dom har gjort hos oss så därför ringde jag Magnus idag. Och han kollade genast upp detta och mycket riktigt. Dom hade gjort fel, så det är bara för dom att riva och göra om. Men som tur är har ju målarn inte hunnit tapetsera än. Dessutom hade vi fått fel fläkt. Vi fick ju välja en speciell som det gick att ha ett sånt där förlägningsrör till, och den hade vi inte fått. Så där ser man att det är bra att vara där med jämna mellanrum och kontrollera så allt går rätt till. Får väl åka ut imorgon igen o kolla läget. Han måste väl börja med tapetseringen snart tycker jag.

Annars har vi haft en mysig dag. Då dagis var stängt var jag hemma med barnen. Vi har bakat sockerkaka, degat, åkt skridskor och byggt med lego. Fullt upp när man hat två små aktiva knoddar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja där ser man hur viktigt det är att visa sig på bygget emellanåt. Hoppas det löser sig för er så ni inte behöver skjuta på slutbesiktningen.
Vi ska ut till vårt hus imorrn, ska träffa plattsättaren för en genomgång. Ska bli kul.
Ha de gott... /Mahlin
Ps, hoppas de inte gjorde nåt att jag länkar till din blogg från min.Ds.

Anonym sa...

Oj vad "förvånad" jag blir! Tycks ju trots allt ha flutit på ganska bra.

Anonym sa...

Haha! Men lilla Maja då. :)